ابوالفضل خوشنویساندسته‌بندی‌ها و مقادیر

ایجاد کننده: ابوالفضل خوشنویسان نمایش داده شده : 884
ایجاد شده: 1395/04/29 بروز شده در: 1395/05/19
Version: 1
بیشترکمتر

در این قسمت می‌توان مقادیر برخی از فیلدهایی که در سیستم به صورت استاندارد وجود دارد، ویرایش کرد. این بخش از سیستم در مسیر مدیریت سامانه | دسته بندی‌ها و مقادیر در دسترس است. بخش‌های مختلفی در این قسمت وجود دارد که در ادامه هر یک بررسی می‌شود.

دسته بندی اسناد

می‌توان برای هر یک از اسنادی که در ماژول اسناد ذخیره می‌شود، دسته بندی مشخص کرد. دسته‌های اسناد موجود را می‌توان در این قسمت تعریف کرد. با زدن دکمه مقدار جدید فرمی باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به این دسته وارد می‌شود. فعال بودن گزینه فعال باعث می‌شود در هنگام تعریف سند بتوان از این مقدار استفاده کرد.
در قسمت بعدی دسترسی‌های مربوط به این دسته از سند ارائه می‌شود. که می‌تواند از دسترسی‌های پیش فرض که در نقش‌ها تعریف شده است استفاده شود. یا اینکه به صورت خاص دسترسی‌های دیدن اسناد و مدیریت اسناد این دسته را به نقش‌های تعریف شده در سیستم اعطا کرد. برای ویرایش هر یک از مقادیر ثبت شده نیز باید روی نام هر مقدار کلیک کرد.

اولویت‌های کار

اولویت‌های مربوط به کار‌ها در این قسمت قابل تعریف است. برای تعریف مقدار جدید باید روی دکمهٔ مقدار جدید کلیک کرد. فعال بودن گزینه فعال باعث می‌شود در هنگام تعریف سند بتوان از این مقدار استفاده کرد. برای ویرایش هر یک از مقادیر ثبت شده نیز باید روی نام هر مقدار کلیک کرد.

فعالیت‌ها (ثبت زمان)

برای انجام یک وظیفه (کار) ممکن است فعالیت‌های مختلفی صورت گیرد، به عنوان مثال برای ایجاد یک نرم افزار نیاز به فعالیت‌های طراحی، توسعه و آزمایش است. در برخی مواقع اطلاعات زمان صرف شده برای فعالیت‌های مختلف مهم است و کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و کارهایی که زمان‌بر هستند شناسایی شوند و در ‌‌نهایت امکان بهینه‌سازی گردش کار را فراهم می‌کند. همچنین این نوع اطلاعات زمانی که انواع مختلف کار با نرخ پرداخت مختلف وجود داشته باشند نیز مفید است.
Ez project تنها به راهبران سیستم اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایی را اضافه و انتخاب کنند و در پروژه اعمال کرده و به مدیران پروژه ارجاع دهند. (مدیر سامانه دسترسی مدیریت فعالیت‌های پروژه را دارند). بنابراین راهبران می‌توانند فعالیت‌ها را با رفتن به مدیریت سامانه | دسته‌بندی‌ها و مقادیر | فعالیت‌ها (ثبت زمان) اضافه کنند. همان‌گونه که در تصویر ‏۱ ۳۳ مشاهده می‌کنید، هرکدام از آیتم‌های مقادیر و دسته بندی در لیست، جایگاهی دارد. برای اینکه جای هر آیتم را تغییر دهید باید بر روی آن کلیک کرده و و در جای مورد نظر بکشید. یک فعالیت را می‌توان بصورت پیش‌فرض برای یک پروژه فعال کرد، باید مقادیر پیش‌فرض را برای آن آیتم تنظیم کرد.
فعالیت‌های جدید را می‌توان با کلیک کردن بر روی گزینه مقادیر جدید اضافه کرد. این گزینه فرمی را باز می‌کند که در آن می‌توانید نام فعالیت را تایپ کنید.

فعالیت‌ها در مدیریت سامانه | دسته‌بندی‌ها و مقادیر در دسترس هستند و همچنین در تنظیمات پروژه در تب فعالیت‌ها نشان داده می‌شوند. همان‌گونه که در تصویر زیر می‌بینید، در این قسمت مدیران پروژه فعالیت‌هایی را انتخاب می‌کنند که می‌خواهند برای پروژه در دسترس باشد. در این قسمت فعالیت‌ها را بصورت پیش فرض انتخاب کرد.

ستون فعالیت، ممکن است باعث سردرگمی شود. وضعیت‌هایی که انتخاب شده و فعال شده‌اند از قسمت مدیریت سامانه | دسته بندی‌ها و مقادیر انتخاب شده است. بنابراین اگر ستون فعال را در اینجا تغییر دهیم، علامت انتخاب برای این فعالیت ناپدید خواهد شد، این بدین معناست که تغییری که در تنظیمات پروژه بر روی فعالیت‌ها اعمال می‌کنیم بصورت مجزا از تنظیمات مدیریت سامانه است و در واقع وضعیت فعالیت برای این پروژه بصورت جداگانه ذخیره می‌شود.

دسته‌بندی مایلستون‌ها

در این قسمت می‌توان دسته‌بندی مربوط مایلستون‌ها را تعریف کرد.

اولویت پروژه‌ها

در این قسمت می‌توان اولویت مربوط پروژه‌ها را تعریف کرد.

وضعیت‌های صورت حساب

در این قسمت می‌توان وضعیت‌های مربوط صورت‌حساب‌ها را تعریف کرد.

تنظیمات پیگیری زمان, اسناد
افزودن تصویر از حافظه کلیپ بورد